Strony

piątek, 26 września 2014

25 faktów o Abi, czyli co nie co o Pani Generałowej :D

Pani Generałowa, galopujący koń z wielkim pniakiem w buzi oraz potwór z Loch Ness! Tym zajmiemy się w dzisiejszym wpisie :D


Ponieważ bloga mamy od niedawna i większość z Was nas jeszcze dokładnie nie zna, postanowiłam stworzyć oto taki post ;) Parę ciekawostek oraz faktów zawsze czyta się łatwo i przyjemnie, a do tego taki spis to chyba najszybszy sposób przekazania co ważniejszych informacji. W sumie najwięcej czasu zajęło mi ustalenie ile tych faktów Wam przekaże (jestem dość niezdecydowaną osobą), ale w końcu padło na szaloną liczbę 25 :D Myślę, że to nie za dużo ani za mało, tak w sam raz ;D

No to zaczynamy!

1. Przede wszystkim woda, to jest to co goldenki kochają ponad życie. Nie ważne, czy to staw, rzeka, morze, jezioro czy błotnista kałuża, wszystko przecież składa się z H2O ;) Z tego powodu często nazywamy ja potworem z Loch Ness albo wodną zmorą xd

Wodna zmora, puszcza oczko ;)


























2. Mimo szalonej miłości do wody, Abi nie przepada za deszczem. Oczywiście nawet podczas burzy codzienny spacer to podstawa, bo inaczej psiak będzie ,,wiercił’’ w ciebie oczami i popiskiwał, aż do skutku… Wtedy jakoś jej to nie przeszkadza ;) Ale jeśli podczas ładnej pogody na spacerze złapie nas ulewa, wtedy biegnie co sił do domu i nie zważa na nic co dzieje się dookoła ;P

3. Od zawsze mamy problemy z zabawkami ;) Chodzi o aportowanie i motywacje. Przez pół roku psiak potrafi pięknie pracować za zabawki i być prawdziwym aporterem (jak na goldena przystało), a z dnia na dzień postanawia się zbuntować i przez miesiąc ma zabawki głęboko gdzieś. Na szczęście póki co jesteśmy w tym ,,lepszym czasie’’ i od ponad pół roku już nie mamy z tym problemów, (ale nie zapeszajmy ;D)

4. Abi kocha wszystko i wszystkich. Jest najłagodniejszym psiakiem świata i nic nie jest w stanie wyprowadzić ją z równowagi.

5. Jednak ta miłość do wszystkiego ma też swoje minusy, gdyż sunia ma problemy z opanowaniem emocji – szczególnie przy psach.

6. Bardzo łatwo uczy się nowych komend i sztuczek i przede wszystkim uwielbia ze mną pracować co niezmiernie mnie cieszy :D

7. Przynoszenie olbrzymich gałęzi i pieńków to podstawa każdego spaceru :D Nie wiem co ona w nich widzi, ale zawsze wybiera te największe i biegnie z nimi jak galopujący koń bojowy xd

8. Abi zawszę długo śpi, kiedy wychodzę do szkoły ona jeszcze słodko chrapie.  Rozbudza się około 9, a potem dosypia do jakiejś 12 ;)

9. Jednak po takim wyspaniu się, konieczne jest wybieganie zdobytej energii :D Przez co codziennie udajemy się na dwu godz. popołudniowy spacer, a przy braku czasu na trening frisbee czy agility albo biegamy, żeby psiak mógł się wyhasać :D Nie wyobrażam sobie już codziennego dnia bez spaceru, nawet jeśli za oknem szaleje burza, albo zamieć śnieżna. Nic nas nie powstrzyma!

10. Chwalenie się zabawkami, skarpetkami (zciągniętymi z kaloryfera), papierkami (wyciągniętymi z kosza), poduszkami itd. jest codziennym rytuałem kiedy wracam do domu lub gdy ktoś do nas przychodzi. Wtedy Abi przyjmują piękną, naprężoną postawę, wygina szyje w łuk, obija się o nogi i okrąża nas dokoła, parska przy tym i chrapie jak prawdziwa klacz :D 

12. Z tego powodu często porównujemy ją do konia ;) Oczywiście ma też swoje przezwiska,  te bardziej normalne ; Abka, Babka, Babcia, Punia, Abera, Bibi, Abcik, Buba, Busia, Bubusia, Bubi, i te dosyć dziwne: Pawełek ( nie pytajcie dlaczego) Pani Generałowa haha, Nosacz (mój brat lubi jej duuży nos), Fafa lub Fafcik (od równie dużych fafli, które posiada) i oczywiście Ciapa!

13.  Abi ma też w sobie wiele Gracji jak na jej imię rodowodowe przystało (Gracja Kedudogs) i zachowuje się jak prawdziwa dama.

 14. Bardzo lubi pozować do aparatu, zawsze wygina wtedy pyszczek pokazując różne profile :D Robi przeróżne sztuczki i wyczekuje aż zrobię dobre ujęcie.


15. Jak na goldeny (które zazwyczaj są dość spokojne) ma bardzo dużo energii, potrafi biegać przez pół dna i zawsze jej mało ;) Przez to uważamy, że ma ADHD.

16 . Abi z niewidomych przyczyn nie przepada za pieszczotami. Nie jest psem przytulasem, choć czasami robi wyjątki. Dlatego czasami uważamy, że choruje na autyzm.

17. Oprócz tego wszystkiego bardzo często choruje na zapalenie ucha oraz wszelkie alergie,  przez co tracimy fortunę u weterynarza i gościmy tam niezwykle często…

18. W młodości była psem niezwykle lękliwym, miała problemy z uciekaniem, ciągnięciem na smyczy... W sumie miała problemy ze wszystkim i należy do tzw. ,,trudnych psów’’.

19. Na treningach potrafi pracować genialnie, jednak tylko wtedy kiedy cały mam zaplanowany. Inaczej, kiedy ja nie jestem pewna co robię Abi się wycofuje, zniechęca i nie ma na nic ochoty. Oprócz tego przy nauce sztuczek muszę szukać metody, która jej pasuje oraz po prostu wiedzieć jak pracuję się jej komfortowo.

20. Kiedy czasami się nie dogadujemy i wracamy ze spaceru w burzliwych humorach, wtedy potrafi się na mnie obrazić, serio ;)

21. Jest łasuchem i zawsze kiedy coś jem upomina się o swoją część xd Zawsze wtedy wpatruje się we mnie, kładzie głowę na kolanach, strasznie się ślini, a w krytycznych wypadkach, kiedy jedzenie już się kończy uderza mnie łapą :P Jednak w stosunku do karm jest wybredna i rzadko która jej smakuje.


22. Uwielbia kamyki! Zawsze wybiera je ze ścieżek czy ogródka, biega z nimi w pyszczku, a potem podrzuca i się w nich tarza ;) Szaleje też za wyławianiem ich z rzeki lub strumyków i tu pojawia się następny fakt, że Abi kocha nurkować :D Czasami zdarza się jej zanurzyć cała głowę w poszukiwaniu kamyczków xd 

23. Zazwyczaj zasypia na plecach, do góry brzuchem i wygląda wtedy jak mały bobas ;)

24. Zdarza się jej bać różnych rzeczy w nocy jak; krzaki czy murki. Chociaż widziała je już po 1000 razy to jednak ciemność ją przeraża ;) Nie lubi też mocnych podmuchów powietrza oraz obawia się biegaczy wieczorną porą (najbardziej tych ubranych na czarno). Zawsze wtedy szczeka i ucieka w bok, ale kiedy biegacz już ja minie i zobaczy, ze to człowiek, a nie potwór lub kosmita, zaczyna się cieszyć xd

25. Uwielbia węszyć i ma niezwykle czuły nosek. Chociaż zdarza się, że nie może znaleźć upuszczonego obok niej smakołyka. Przez swój instynkt myśliwski często biegnie za jakimś zapachem lub za sarnami czy zającami i ciężko ja odwołać, ale zawsze sobie odpuszcza i zrezygnowana wraca ;) 


I to chyba tyle najważniejszych faktów o Pani Generałowej :D Gdybym miała je wypisać wszystkie zapewne wyszłoby ich z 80, bo w końcu przez te 3 lata poznałyśmy siebie na wylot :) 





7 komentarzy:

  1. Świetne fakty! 23-Piano tak samo :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne fakty, bardzo ładne zdjęcia. No i pozdrów goldeniaka ;-)
    pozdrawiamy
    Laura i Szira

    OdpowiedzUsuń
  3. Niezłe ciekawostki :).

    Pozdrawiamy
    Evily i Daisy

    OdpowiedzUsuń
  4. No to powiem cie że moją Szastę obejmuję połowa punktów ;D
    1,2,3 ja do 1,5 roku do 2 lat nie mogłam nauczyć aportować, aż w końcu któregoś dnia udało się ;D
    4,5 i zazdrość czasem jak ktoś przyjdzie xd
    7 kiedyś przyniosła do domu pieniek około 8 cm miał szerokości xd a długości chyba z 1 m ;D nie puściła xd
    8 ja wstaje o 5:00 to mój pies śpi 5:50 schodzi z łóżka przeciąga się i patrzy taka zaspana i wzrok taki idziemy ? xd
    10 i 12 ;D albo biegnie i bryknie sobie xd 13,14,15 również a szczególnie 14 xd jak nie zrobię jej zdjęcia to foch normalnie ;D
    18 znam ten problem. mimo że późno zaczęłam wychowanie to i tak ten problem miałam żadna metoda nie działała.
    20 często spotykanie jak wrócę od chłopaka i poczuje że głaskałam innego psa niż ją ;p
    21,22 kamyczki to wgl jak duży jest i wielki to bierze go i leci dumna xd
    25 szczególnie jak pies złapie trop i leci, informuje cię szczekaniem, na początku nie wiedziałam o co biega xd ale potem jak zobaczyłam że zwęszyła trop sarny, zająca dzika to xd a jak znalazła to szczekała i czekała aż pójdę za nią ;p
    długi komentarz ;p Ciekawe fakty nie powiem ;) goldenki mają wspólne cechy ^^
    Pozdrawiam S&N

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha wszystkie goldeniaki takie same :D I ta duma kiedy z czymś biegną w pyszczorku - bezcenny widok :D Dziękujemy za komentarz, bardzo nam miło!

      Usuń
  5. Świetny post :) Część faktów jakby opisywało Lunkę.
    Pozdrawiamy i obserwujemy
    Ala i Luna

    OdpowiedzUsuń
  6. O... to moja Abi troszkę inaczej...
    niezbyt lubi inne psy, szczeka na nie, w swoim małym móżdżku ubzdurała sobie parę wyjątków które można lubieć.:D
    Nie, a tak poważnie, to na początku zazwyczaj szczeka, jak już się zapozna, to jest okej (czasami się boi tego psa).:P Na przykład moja ciocia ma 3 yorki, lubi je dosyć głównie jednego, który nie zwraca na nią uwagi :P
    Moja ciocia ma trzy psy: Inkę, Sky'a, Bobiego.
    Inka jeżeli wkłada mordkę w nie swoje sprawy zostaje przegoniona przez świętą królewnę Abi.:P To nic, że Inka ma 9 lat, a Abi 13 msc :P
    W przeciwieństwie do Abi, moja Abi NIE NAWIDZI wody, a to sprawia mi ogromną przykrość...:( :D
    Dlatego marzę o spotkaniu z jakimś psiakiem, co kocha wodę, wtedy ona wbiegła by zanim zapewne ;-)
    Również przeciwieństwo to...Twoja Abi względem Twojego opisu uwielbia inne psiaki i ludzi, moja jest nieufna do ludzi, ew. jak już się zapozna jest super :D
    Nie wiem, po co to pisałam.xd
    Pozdrawiamy Ciebie i Abi,
    K&A
    zapraszamy:
    kundelkowy.blogspot.com : )

    OdpowiedzUsuń