sobota, 10 stycznia 2015

Snowtime and winter movie :D!!

Od dzisiejszego treningu agility, stanowczo zatęskniłam za śniegiem, który towarzyszył nam jeszcze 3 dni temu :( Wróciłam z błotem na spodniach, kurtce, butach (nie one nie były brudne, one wyglądały jakby były topione w bagienku ;) włosach i o dziwo nawet na twarzy. Nie muszę wspominać chyba w jakim stanie był pies, mycie go zajęło mi 20 min… i nasz zabaweczki już nie są takie kolorowe i czyściutkie ;( Do tego ten wiatr, prawdziwy huragan ;) Czy to Was też zawitał Feliks (bo tak się nazywa). U nas zadomowił się już na dobre. Nie powitaliśmy go optymistycznie, bo chytrze przewracał nam hopki, a nawet posunął się do porwania tunelu, tego się nie spodziewaliśmy ;)  Podsumowując dzisiejszy dzień przeminął z błotem, brudem, wiatrem i deszczem.

Oglądając sobie takie zdjęcia błagam, żeby śnieg znowu do nas zawitał, żeby wszystko było czyste, niebo błękitne, a psiak nawet po godzinach biegania nadawał się tylko do wytarcia ;)






Zima nie powitała nas radośnie, czego nigdy jej nie wybaczę ;) Pierwsze Abi została pogryziona przez psy sąsiada, prawdziwa makabra, mnóstwo stresu, haosu i obaw przed tym jak to odziała na sunie. Na szczęście obyło się bez szycia. Abcia jak to ona poddała się i nie wyrywała, wiec ciałko nie zostało uszkodzone. Kolejny dzień i kolejny powód do zadawania sobie jednego pytania: ,,Czy ludzie posiadają takie coś jak mózg?!!?”’ Od razu po poprzednim zdarzeniu umówiłam się z koleżanką i jej psiakiem, żeby Abi nie zraziła się do psów i zobaczyła, że inne są super kompanami do zabawy :D Wszystko byłoby super, gdyby nie przemiły pan, który zaczął ze swojego ogródka puszczać fajerwerki… Huki nad głową, sprawiły że nie tylko psy wpadły w haos, my również… Abi jakimś cudem się odwołała, zapięłam ją i od razu szybko się oddaliliśmy. I nie żeby pan nas nie widział, o nie! Minutę przedtem podszedł ze swoim szczeniakiem, który biegał po ogródku do naszych psów (współczuję mu wspaniałego właściciela, który odpadala 3 metry od niego petardy…)

Nigdy nie zrozumiem jak ludzie są nieodpowiedzialni i czy oni w ogóle myślą?! Bałam, się że Abi po tym wszystkim nawet nie wyjdzie na dwór i przepracowane już lęki znowu powrócą, ale melduje, że wszystko wróciło do normy :D Nawet nie wiecie jak olbrzymi kamień spadł mi z serca ;)



Z moich poprzednich wpisów można domyślić się, że jestem fanką zimowej aury :D Śnieżne dni przeminęły nam bardzo intensywnie :D Spotkania z psiarzami, duuużo długich spacerów, focenia, parę fajnych wyjazdów oraz treningów :D Długie wieczory przyczyniły się do kolejnych sztuczek, pewnie za jakiś miesiąc jak wszystko dopracujemy się pochwalimy. Odkopałyśmy kilka starych tricków, które popadły w zapomnienie oraz poprawiłyśmy obedience.

Parę chwil z tych zimowych szaleństw zostało uwiecznionych w kadrach aparatu i po złożeniu powstał nowy filmik ;) To już trzecia pora roku, sfilmowana na naszym blogu, teraz tylko czekać na cieplutką wiosnę. Doskonale wiem, że będę mieć do niego największy sentyment, bo czy może być coś piękniejszego od zachwyconego (czystego!) psa i spadających  białych płatków śniegu, które ,,zamrażają’’ cały świat?

                                                                      FILMIK KLIK :D!!



wtorek, 6 stycznia 2015

Liebster Blog Award x6

Wszyscy już wiemy o co chodzi w tej akcji, wiec zasad przedstawiać nie będę. Choć ogólnie jestem sceptycznie nastawiona do takich zabaw, to jednak kiedy zaczęłam odpowiadać na pytania, przyznaję - mega frajda i powrót do czasów podstawówki :D

1.Pytania od Natalii i Szasty z blogu: KLIK

1. Twoje naaajwiększe marzenie ?
2. Jaki jest wasz największy wspólny sukces ?
3. Gdzie widzisz swoją przyszłość albo siebie za 5-10 lat ?
4. Co czułaś w dniu gdy jechałaś odebrać swojego czworonożnego przyjaciela ?
5. Co byś zrobiła wygrywając dużą sumę w lotto ?
6. Co robisz by się zrelaksować ?
7. Szkolenie w specjalny ośrodku czy na własną rękę ? Dlaczego tak ?
8. Najlepsze i najmilsze wspomnienie ze wspólnego życia z pupilem ?
9. Miłość czy przyjaźń ?
10. Co sądzicie o modzie na "x" rasę ?
11. Ulubiona pora roku ?

1    1. Chciałabym w przyszłości pracować w zawodzie, który będzie sprawiał mi przyjemność i wielką       satysfakcje J Żebym nie musiała co rano wstawać i iść do pracy jak na ścięcie (tak jak w                   przypadku szkoły, ale jeszcze tylko rok i koniec tej katorgi ;).
      2. To chyba tzw. dogadanie się J Dla mnie nie jest ważne ile umiemy komend czy sztuczek tylko to,     że psiak podczas treningu ma iskierki w oczach i sprawia mu to olbrzymią frajdę :D
      3. Jak sobie tak marzę, to widzę własny ośrodek szkolenia psiaków ze mną i gromadką psów                  dookoła J Może kiedyś…
4. Strach xd Abi przyjechał aż z Lublina, czyli około 6 godzin, drogi od nas. Jak przewidywałam co       chwilę błądziliśmy i już myślałam, że nie dojedziemy ;)
5. Najpierw zakupiłabym duże mieszkanie, a potem zaczęła robić coś w kierunku punktu 3 :D
6. Idę z Abi na spacer. Dla mnie to najlepsza forma relaksu, wtedy zapominam o wszystkich i mogę       odpocząć. Choć niektórzy są przerażeni, że można spacerować przez 4 godziny...7. To zależy od ośrodka. Jeśli prowadzący zajęcia ma jakieś sukcesy i wiem ze zna się na rzeczy to         czemu nie J Ale jeśli to mały ośrodek na wsi, to wolałabym nie ryzykować, bo już raz                       uczestniczyłam w czymś takim i ,,pan trener’’ urwał się chyba z chmury i po prostu za szczeniaka       zepsuł mi psa… Nikomu tego nie życzę...
1.   8. Wyjazd nad morze :D Mieszkając całe życie w górach nie ma nic lepszego!
9. Jak dla mnie to i to, bo nie wyobrażam sobie życia bez przyjaciół oraz bez osób, które obdarzam         uczuciem ;)
10. Myślę, że ludzie są na tyle nieodpowiedzialni, że moda na daną rasę nigdy nie zaniknie i co              chwilę w obroty będzie szła kolejna. Szkoda tylko potem tych psów, które całe życie leżą na               kanapie lub lądują w schroniskach…
11. Kocham wszystkie równie mocno. Każda ma w sobie coś wyjątkowego i niepowtarzalnego J

Pytania od Agnieszka i G-Iro z blogu: KLIK

1. Ile psów w domu to układ idealny?
2. Z jakiego źródła najczęściej korzystasz aby poprawić swoją wiedzę dot. psów?
3. Pies to dodatek czy hobby samo w sobie?
4. Co lubisz, czym się pasjonujesz POZA psią tematyką?
5. Jakiego psa z chęcią dołączył/ dołączyła -byś do swojego stadka- rasowego, kundelka, o konkretnych cechach?
6. Co daje Ci prowadzenie psiego bloga?
7. Jaki masz stosunek i co byś zmienił/zmieniła w psich seminariach, szkoleniach, obozach?
8. Jaki psi gadżet masz na oku i chciałbyś/ chciałabyś kupić?
9. Wakacje z psem czy bez psa?
10. Co jest do poprawy w Twojej relacji z Twoim psem?
11.  Co jest Twoją dumą i chlubą w Twojej relacji z Twoim psem?

1. Na razie myślę o drugim, bo jeden dla psiarz to zdecydowani z mało :D Ale mając drugiego na           pewno zacznę myśleć o trzecim, potem o czwartym… Zobaczymy na jakiej liczbie się zatrzymie i     wtedy dam znać :D
2. Internet to kopalnie wiedzy. Głównie youtube i blogi J Nie przepadam za książkami, bo                     zazwyczaj nic z nich nie wyciągam, wolę czerpać inspiracje z filmików J
3. To zdecydowanie hobby! Psy nigdy nie przestaną mnie zaskakiwać oraz to jak wiele można z nimi     osiągnąć J
4. Na pewno lubię raz za czas poczytać książkę, popływać czy coś narysować (o tak to zdecydowanie    sprawia mi przyjemność ;).
5. Raczej wolę rasowego, żebym mogła dopasować jego cechy do moich zapotrzebowań :D Na               pewno rasę pracującą, może kolejnego goldeniaka, bo nie mogę oprzeć się widokowi dwóch,               żółtych paróweczek biegających koło siebie :D
6. Zajęcie, satysfakcję, nowe znajomości, dzielenie się spostrzeżeniami oraz zdjęciami,                           zaznajomienie się z nowinkami z psiego świata i wielką przyjemność J
7. Na pewno ich dostępność, bo w naszych regionach zupełnie nic się nie dzieje :/ Oraz ceny, bo             jednak niektóre przerażają i trudno zdobyć tyle pieniążków.
8. Na mojej liście zakupów (tak ostatnio ją stworzyłam to do mnie niepodobne) widnieje: Chuckit!         Water Skimmer tudzież Kong Squeezz Stick.
9. Oczywiście że z psem, bez Abi nigdzie się nie ruszam :D
10. Nasze relacje na razie przekroczyły próg moich marzeń :D Teraz raczej skupiamy się na                      konkretnych problemach w wychowaniu np.: chciałabym doprowadzić przywołanie na 100% J
11. Na pewno drogę przez którą przeszłyśmy, bo niegdyś Abi była istnym diabełkiem (uciekła, ciągła      jak koń, miała mnie głęboko gdzieś, szalał, biegała i szalała) i to, że mogę iść na trening i mam            najaranego psa z iskierkami w oczach J

Pytania od Heart Chakra z blogu: KLIK

1. Kawa czy herbata?
2. Ciche " guilty pleasure" ?
3. Jak wygląda Twój wymarzony weekend?
4. Dlaczego Twój pies ma akurat tak na imię?
5. Najlepsza decyzja w wychowaniu psa?
6. Najgorsza rzecz, którą bezmyślnie nauczyłaś psa?
7. Na co nigdy nie pozwoliłabyś psu?
8. Popisowa komenda/sztuczka która zawsze będzie zrobiona na stopro?
9. Rasa, której nigdy nie chciałabyś mieć?
10. Co zawsze zabierasz na trening?
11. Najbardziej irytujące zachowanie u psiarzy?

1. Zdecydowanie herbata z sokiem malinowym lub miodem. Kawa ma u mnie odwrotny skutek i od       razu po niej zasypiam ;)
2. Czekolada, ciasteczka, babeczki, pierniczki ooo Mam do nich zbyt dużą słabość :D Nawet jak je         zakopie gdzieś w szafce, żeby nie padał na nie mój łakomy wzrok to i tak co chwilę idę wziąć            ,,małe’’ ciasteczko ;)
3. Na pewno wypad w góry z innymi psiarzami, zdobycie jakiegoś szczytu, potem ognisko, noc w           schronisku :D Rano umieranie z zimna i śniadanko na trawce Oo tak lubimy takie wypady!
4. Wstydź się przyznać, ale wujek Google nam pomógł :D W sumie najpierw miało zostać                       rodowodowe, ale Gracja tak się jakoś ciężko wymawia, a Abi szybko, zwięźle i zawsze urzekają         mnie te zakłopotane miny ludzi, że Abi to suczka a nie piesek :D
5. Zakup klikera, tony smaczków, tysiąca zabawek i znalezienie w sobie mnóstwa pozytywnej energii     :D Nawet nie wiedziałam jak moje nastawienie może wpływać na psiaka ;)
6. Przyczyniliśmy się do tego wszyscy z całą rodziną, czyli żebranie :/ Doszło nawet do tego, że Abi       nauczyła się bić nas łapą jeśli nic nie dostawała. Potem przejawiło się to w istne boksowanie!
7. Ogólnie mam słabość to swojego psa. Kiedy przypominam sobie w myślach popołudniowy                 trening… sunia tak ładnie się starała… nie mogę się do niczego przyczepić..  to niech sobie już śpi     na tej kanapie ;) Ale na pewno zawsze reagowałabym na wszelkie oznaki agresji co do innych             psów czy ludzi. Cieszę się, że Abi to pacyfistka i kocha wszystkich i wszystko, ale przeraża mnie       fakt jak ciężko wyjść z agresji jeśli pies już ją nabędzie.
8. To na pewno chodzenie tyłem we wszystkich postaciach, czy to slalom tyłem, back między                nogami, dokoła tyłem, ósemka tyłem, back z odległości itd. Wstydzenie się, krzyżowanie łapek           czy kuleje też bardzo lubimy. No i deskorolka, to prawdziwa miłość Abi. Co z tego, że jeździ tak       nieudolnie, najważniejsze, że gdy wyciągam sprzęt pies już biednie na drogę i aż cały się trzęsie z       radości :D Abi skater!
9. Myślę, że nie chciałabym charta lub Shar Pei.
10. Saszetka, kliker, smaki i wygodne buty to podstawa ;)
11. Cmokanie, wyciąganie rąk i darcie się ,,jaki piękny piesek’’ doprowadzają mnie do szału tak            samo jak psy puszczone luzem, biegające gdzie chcą choć właściciel stoi 10 metrów dalej i widzi        całą sytuacje tudzież chęć zaznajamiania swojego psa z wszystkimi innymi, które przechodzą              obok…

Pytania od Ady i mikołaja z blogu: KLIK

1. Jaka jest Twoja ulubiona rasa psa ?
2. Co cenisz w tej rasie ?
3. Czym fotografujesz/nagrywasz (model + obiektywy) ?
4. Co sądzisz o moim blogu ? : )
5. Czy zawsze będą w twoim życiu psy ?
6. Jakie kupujesz gazetki o tematyce psiej ?
7. Jakiej słuchasz muzyki ?
8. Kto jest Twoim wzorem do naśladowania wśród "psiarzy" ?
9. Co cenisz w ludziach ?
10. Jakie są tytuły ulubiony psich książek ? : )
11. Czy w najbliższym czasie planujesz jakiegoś psa (jakiego)

1.Oczywiście goldeny :D
2. Na pewno za wieczną radość (z pyszczka nigdy nie schodzi im uśmiech) bezproblemowość w             stosunku do innych psów i ludzi, niezawodność (dobrze prowadzony golden zrobi dla ciebie               wszystko, oczywiście z uśmiechem i merdającym ogonem) oraz ogólny wygląd, czyli mięciutka         paróweczka :D)
3. Canon PowerShot SX510 HS
4. Czytamy Was dopiero od niedawna, ale na pewno na tym nie spocznę :) Posty są ciekawe, fajnie         napisane, miło się czyta i psiak jest tak uroczy, że aż nie można oderwać od niego oczu.
5. O tak na pewno! Wiąże z nimi moją przyszłość i bardzo bym chciała, żeby towarzyszyły mi przez       całe życie J
6. Niestety nie kupuję gazetek, wolę czerpać wiedzę z Internetu, głównie z Youtuba :)
7. Najbardziej lubię muzykę klasyczną (pianino i te sprawy), ale raz za czas nie pogardzę też dobrym rockiem ;)
8. Karin Fischer, Maria Brandel, Siv Svendsen oraz Alena Smolikova – mistrzyni sztuczek :D
9.  Przede wszystkim wierność, czyli coś co wśród psów nie zawodzi, ale u ludzie mocno kuleje :/
10. Okiem psa jest dość interesująca J
11. Na razie muszę się powstrzymać, bo czeka mnie przeprowadzka, studia itd. Muszę najpierw ogarnąć jednego, a potem dokupimy jakąś nową koleżankę ;) Może kolejny golden? Kto wie :D

Pytania z blogu: KLIK

1. Jakiej rasy masz psa?
2. Co w nim cenisz najbardziej?
3. Dlaczego jego wybrałaś?
4. Jakiej muzyki słuchasz?
5. Jaki jest twój ulubiony sklep?
6. Jaka jest twoja rasa psów?
7. Kto jest Twoim wzorem wśród psiarzy?
8. Czy podoba ci się mój blog?
9. Czy coś byś w nim zmieniła?
10. Jak często wychodzisz ze swoim psem na spacer?
11. Jakie są Twoje ulubione blogi??

1. Golden Retriever
2. Przede wszystkim olbrzymią chęć pracy, niezawodność na treningach, wieczny uśmiech na         pyszczku     i merdające ogon wraz z całym zadkiem :D, bezproblemowość w stosunku do                   wszystkich psów,             zwierząt i ludzi oraz olbrzymią inteligencje J
3. Samą rasę wybierałam chyba z pół roku ;) Nie wiedziałam do końca jakiego psa chcę, w końcu     padło     na bordera. Dzwoniliśmy do różnych hodowli, ale nigdzie nie było takiej maści jakiej             chciałam…           Potem zobaczyłam goldeny i od razu znalazłam Abi :D Choć dzieliło nas 6             godz. drogi (pochodzi z       Lublina) dotarła do mnie J Miesiąc później okazało się, że 4 km dalej     od nas znajduje się hodowla       borderków, jedna z bardziej znanych w Polsce, miot dokładnie w       tym samym czasie co Abi i były         psiaki w moim wymarzonym kolorze ;) Cóż to chyba było         przeznaczenie…
4. Najbardziej lubię muzykę klasyczną (pianino i te sprawy), ale raz za czas nie pogardzę też dobrym rockiem ;)
5. Jeśli chodzi o ubrania to wiadomo sieciówki – Reserved, Cropp, House itd. A jeśli chodzi i psie       rzeczy to zdecydowanie zooplus, furkidz, toys4dog, fun4dog :D
6. Moja ulubiona to oczywiście goldeny.
7.Karin Fischer, Maria Brandel, Siv Svendsen oraz Alena Smolikova – mistrzyni sztuczek :D
8. Wasz blog odkryłam dopiero tydzień temu, wiec dopiero się zapoznaje, ale na pewno zostanę na dłużej :)
9. Ja bym zmieniła tło na bardziej neutralne ;)
10. Codziennie rano, wieczorem na szybkie siku i po południu na mega spacer, czyli minimum           półtorej       godziny. Jednak zazwyczaj dochodzi do 2 godzin, a jak wcześniej wracam ze szkoły         to nawet 3            (wiem, że to może niektórych przerażać, ale wokół domu mamy takie tereny, że       aż szkoda nie                korzystać. Istne prerie ;). W weekendy zawsze wyjeżdżamy w góry lub do       lasu i zazwyczaj                    chodzimy pół dnia, wiec Abi mięśnie ma twarde jak skała :D
11. Tosia i Ginny, Być z goldenem, G’Iro running, frisbee and… border collie, Heart Chakra i wiele   innych :) 

Pytania od Avily i Daisy z blogu:KLIK

1. Czy pies to Twoje ulubione zwierzę?
2. Jaki kolor ma posłanie Twojego psa?
3. Czy lubisz robić zakupy dla swojego czworonoga?
4. Jaki jest najlepszy model szelek według Ciebie?
5. Czy chciałabyś mieć drugiego/kolejnego psa?
6. Kiedy byłaś najbardziej dumna ze swojego psa?
7. Jakiego koloru najbardziej nie lubisz?
8. Mieszkasz w mieście czy w małym miasteczku/na wsi?
9. Czy robisz zdjęcia lustrzanką?
10. Jakie metody szkolenia psów preferujesz?
11. Czy uprawiasz ze swoim psem jakiś sport?

1. Tak zdecydowanie J Psy nieustannie mnie zaskakują zarówno inteligencją jak i ogromnymi               możliwościami.
2. Brązowo, biało, śmietankowe.
3.Oo tak, jestem psiową zakupoholiczką i co chwilę coś zamawiam ;) Zabawki już się nam nie              mieszczą w koszyku :D
4. Ja szelek nie posiadam, ale jak dla nas, czyli na zwykłe spacery to Guardy J
5. Oczywiście :D Jest już w planach, ale najpierw przeprowadzka, studia itd. Jedne pies to olbrzymia     frajda a co dopiero dwa :D
6. Kiedy około 2 temu, mogłam go pierwszy raz spuścić ze smyczy J Teraz to już dla nas           normalne i rzadko kiedy używamy smyczy, ale kiedyś miałyśmy olbrzymi problem z                           przywołaniem :/
7. Zielonego
8. Na wsi J Czasami, żałuję, że tak mało się tu dzieje i przez to mamy gorszy social, ale za to te            tereny do biegania :D Przez 8 km ani jednego domu, ulicy.  A do tego stawy, jeziora, góry, lasy…       Żyć nie umierać!
9. Nie mam kompakt ;)
10. Oczywiście pozytywne, czyli kliker, smaczki zabawki i mnóstwo pozytywnej energii :D
11. Ooo tak! Oprócz sztuczek, które kochamy całym sercem trenujemy  również obedience J Raz za czas pobiegamy też na torze lub połapiemy frisbee J

To teraz moje pytanka: 

1. Sztuczka, która była najtrudniejsza do nauczenia?
2. Jak na Twoje psiowe hobby reagują znajomi, którzy totalnie nie są w to wkręceni?
3. Weekend na wsi czy w mieście?
4. Co zmieniłabyś w sklepach zoologicznych?
5. Rasowy czy kundelek?
6. Najtrudniejsza warunki atmosferyczne podczas spaceru :D?
7. Jakiego wydarzenia związanego z Twoim psiakiem nigdy nie zapomnisz?
8. Co jest najważniejsze w Twojej relacji z psem?
9. Ile dziennie czasu przeznaczasz na spacerki?
10. Jakie Twój pies sprawiał problemy za czasów szczenięcych?
11. Ulubione zabawki i te najbardziej nietrafione? 

Nominuję:
- Majla i właścicielkę :D http://majloblog.blogspot.com/